هفت شهر عشق را عطار گشت ، ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم ...


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
کارشناس روابط عمومی و افکار سنجی --------------------- تلگرام-اینیستاگرام N_Lotfi@ 09104242232
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 65
بازدید کل : 6326
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


تغییر نگرش...
نویسنده : لطفی
تاریخ : دو شنبه 18 اسفند 1393

در ژاپن مردمیلیونری برای درد چشمش درماني پیدا نمیکرد بعداز ناامید شدن ازاطباء پیش راھبی رفت راھب به او پیشنھاد کرد به غیر از رنگ سبز به رنگ دیگری نگاه نکند وی پس ازبازگشت دستور خرید چندين بشکه رنگ سبز را داد و ھمه خانه را رنگ سبز زدند ھمه لباسھایشان را و وسایل خانه و حتی ماشینشان رابه رنگ سبز تغییر دادند و چشمان او خوب شد. تا اینکه روزی مرد میلیونر راھب را برای تشکر به منزلش دعوت کرد زمانیکه راھب به محضر میلیونر میرسد جویای حال وی میشود مرد میلیونر میگوید: خوب شدم ولی این گرانترین مداوایی بود که تا به حال داشته ام... راھب با تعجب گفت اتفاقا این ارزانترین نسخه ای بوده که تجویز کرده ام برای مداوا،تنھا کافی بود عینکی با شیشه سبز تھیه میكرديد !!

 

نتیجه :

برای درمان دردھايت، نمیتوانی دنیا را تغییردھی... بلکه با تغییر نگرشت میتوانی دنیا را به کام خود دربیاوری تغییر دنیا کار احمقانه ایست ولي، تغییرنگرش ارزانترین و موثرترین راه است. نگاھت زيبا...

 



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تصاویر متحرک
نویسنده : لطفی
تاریخ : شنبه 16 اسفند 1393



:: موضوعات مرتبط: تصاویر , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تصاویر متحرک
نویسنده : لطفی
تاریخ : شنبه 16 اسفند 1393

 



:: موضوعات مرتبط: تصاویر , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
فواید مدیتیشن
نویسنده : لطفی
تاریخ : شنبه 16 اسفند 1393

اگر فکر میکنید مدیتیشن برای سلامتی فایده ندارد پس بهتر است اکنون این فواید مدیتیشن را بخوانید سپس از همین الان شروع به انجام این ورزش کنید

استرس را کاهش می‌دهد

نتایج تحقیقاتی که ماه گذشته در مجله روانشناسی سلامت منتشر شد، نشان داد که مراقبه‌ نه تنها با کاهش استرس در ارتباط است، بلکه از میزان ترشح هورمون‌های استرس موسوم به کورتیزول نیز می‌کاهد.

اجازه می‌دهد خود واقعیمان را بشناسیم

با مدیتیشن خود واقعیمان را بشناسیم. مدیتیشن کمک می‌کند تا از خوش‌بینی افراطی نسبت به خودمان دست برداشته، رفتار و کردار خود را معقولانه‌تر تجزیه‌ تحل

یل کنیم. نتایج مطالعاتی که در مجله‌ای در زمینه دانش روانشناسی به چاپ رسید، اثبات کرد که با مراقبه می توانیم بر نقاط ضعفی که گاه عیب‌های ما را بزرگ‌تر و گاه کوچک‌تر از حد واقعی جلوه می‌دهند، غالب شویم.

سبب رشد و تعالی فردی شما می‌شود

محققان دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا، دریافتند که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که تمرینات مدیتیشن انجام می‌دهند در دروسی که نیازمند استدلال‌های کلامیست، عملکرد بهتری دارند و همچنین تاثیرات مثبتی را در حافظه فعالشان تجربه کرده‌اند. محققان در مجله دانش روانشناسی آورده‌اند که: “یافته‌‌های ما بر این امر اشاره دارد که انجام فعالیت‌های مدیتیشن به صورت حرفه‌ای، تکنیکی موثر و کارآمد در بهبود عملکرد شناختی درجهت حصول دستاوردهای ارزشمند است.”

ادامه .....



:: موضوعات مرتبط: مطالب علمی - آموزشی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب ...
تست روانشناسی 1 ( شناخت احساسات )
نویسنده : لطفی
تاریخ : سه شنبه 12 اسفند 1393

روزی پرنده ای آبی رنگ ناگھان از پنجره وارد اتاق شما میشود و در آنجا به دام می افتد .چیزی در این پرنده شما را به خود جذب میکند و تصمیم میگیرید آن را نگه دارید.اما روز بعد در عین شگفتی متوجه میشید رنگ پرنده از آبی به زرد تغییر کرده است. این پرنده استثنایی دوباره تغییر رنگ می دھد و در صبح روز سوم به رنگ قرمز روشن در می آید ودر روز چھارم سیاه رنگ است. سوال؟ اکنون روز پنجم است، وقتی از خواب برمی خیزید این پرنده چه رنگی است؟

١ - پرنده تغییر رنگ نمی دھد و سیاه باقی می ماند.

٢ - پرنده به رنگ آبی که در ابتدا داشت باز میگردد.

٣ - پرنده سفید می شود.

۴ - پرنده طلایی می شود.

جواب ھا باید در ھمین ۴ جواب بالا جستجو بشه و رنگ ھای دیگه مثل سبز ، بنفش ، زرد و بی رنگ مد نظر نیست. خوب فکر کنید، ھر وقت به نتیجه رسیدید ادامه مطلب رو بخونید ....



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب ...
چگونه با روح خود ارتباط برقرار کنیم ؟
نویسنده : لطفی
تاریخ : شنبه 9 اسفند 1393

محقق تبتی معتقد است :" تمام امراض جسمی از مشکلات روحی سرچشمه می گیرد " تخلیه تنش ها ی روحی و التیام آن ، راهی است جهت رهایی از هرگونه اختلال ارگانی جسمی در بدن واینکه هاله ی انسان به معنای واقعی بتواند بدون مواجه شدن با مانع و سدی آزادانه به هر طرف حرکت کند. در این جاست که می توانیم بگوییم هاله ی خود را بیدار کرده ایم .

چطور می توانید با روح خود ارتباط برقرار کنید؟

khul محقق تبتی معتقد است :" تمام امراض جسمی از مشکلات روحی سرچشمه می گیرد " تخلیه تنش ها ی روحی و التیام آن ، راهی است جهت رهایی از هرگونه اختلال ارگانی جسمی در بدن واینکه هاله ی انسان به معنای واقعی بتواند بدون مواجه شدن با مانع و سدی آزادانه به هر طرف حرکت کند. در این جاست که می توانیم بگوییم هاله ی خود را بیدار کرده ایم . این بدان معنی است که : هر چه قدر انرژی معنوی و روحی که از طریق چاکرای فوقانی سر (در هاله انسان مراکزی برای ورود و خروج انرژی وجود دارد که چاکرا نامیده می شود) به ما وارد می شود بیشتر باشد ، هاله ما پررنگ تر است .

روح در واقع انعکاس یک نیروی ماورای دنیوی است که خداوند پس از خلق ، آن را در کالبد جسمانی وی در زمین جای می دهد . با اتصال به دنیای ماوراء و الهی ، روح ما در حالتی آرام و بدون تنش قرار می گیرد. شاید اصلا" متوجه این موضوع به معنای دقیق نشویم ولی می فهمیم که روح ما در وضعیتی آرام بسر می برد.

ما همواره بدنبال سلامتی ، موفقیت و شادکامی در دنیای مادی هستیم ، غافل از اینکه ذاتا" خود ما با بی اعتنایی به روح و روان خود ، مانعی هستیم برای نیل به همه ی اهداف فوق . زمانی که به محدودیتهای دنیای مادی و معایب آن پی ببریم ، ناخودآگاه مجبور به ارتقاء وضعیت روحی خود جهت رسیدن به آرامش وسلامتی کامل می شویم .در غیر این صورت " بی قراری روحی " ایجاد می شود.

بسیاری از عوامل هستند که در ایجاد حالت " بی قراری روحی " نقش دارند ودر این اوضاع است که ما سعی می کنیم وضعیت آشفته خود را تغییر و ترمیم کنیم ، مثل ؛ ورشکستگی مالی ، از دست دادن نزدیکان ، زمانی که به هر دلیلی خود را در مقابل یک بحران روحی ناگهانی می بینیم و یا نزدیک به زمان مرگ هستیم ، و یا وقتی که در برابر اهداف دنیوی ( موفقیتها ، کامیابی و سلامتی ) خود را ناتوان ببینیم. احتمال وقوع این حالت در مورد افراد حساس و عاطفی بیشتر است.

صرف نظر از عوامل ایجاد این حالات روحی ، همه ی انسان ها نیاز دارند که با ضمیر نا خود آگاه و روح خود ارتباط برقرار کنند تا درجه ی آرامش ایده آل برسند ، در اینجا به راهکارهایی از علم مدیتیشن ( روشی از روان درمانی ) اشاره شده است که با تمرین آنها می توانید تاحدی به ماهیت روحی خود پی ببرید :

ادامه .....


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب ...
زندگی در حال
نویسنده : لطفی
تاریخ : چهار شنبه 6 اسفند 1393

تنها در هوشیاری نسبت به زمان حال است که دستان شما می توانند گرمای دلپذیر فنجان را حس کنند.
تنها در حال است که می توانید عطر چای را ببویید،
طمعش را بچشیدو از لطافتش لذت ببرید.
وقتی عمیقا در فکر گذشته هستیدو یا نگران آینده،
از تجربه لذت بردن از یک فنجان چای هیچ چیزدستگیرتان نمیشود.
چشمتان را به فنجان می دوزید و چای تلف می شود.
زندگی نیز همین طور است،اگر کاملا در حال حضور نداشته باشید، پراکنده می شوید و زندگی می گذرد.
اینگونه است که احساس،عطر ،ظرافت وز یبایی زندگی را از دست می دهید.
انگار که زندگی دارد به سرعت در پشت سر شما جریان می یابد.
گذشته تمام شده است.از آن بیاموزید و بگذارید برود.
آینده هنوز نرسید ه است.برای آن برنامه ریزی کنید اما بیهوده نگران آن نباشید.
نگرانی بی فایده است.
وقتی دست از فرورفتن درگذشته و آنچه که رخ داده است برداشتیدو
نگرانی در مورد آنچه که ممکن است هرگز اتفاق نیفتد را نیز کنار گذاشتید،
آن موقع در لحظه حاضر خواهید بود.
آن موقع هست که تجربه لذت از زندگی را آغاز خواهید کرد...



:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
هوش اجتماعی
نویسنده : لطفی
تاریخ : چهار شنبه 6 اسفند 1393

چگونه ھوش اجتماعی خود را تقویت کنیم ؟
ھوش اجتماعی یکی از 10 ھوش ( زبانی ، ریاضی ، منطقی ، فضایی ، دیداری ، بدنی ، میان فردی ، موسیقیایی ، .... ) است که ما داریم . ھوش به سه دسته " کلامی " و " عددی " و " حجمی " تقسیم می شود که آزمونھای ھوشی ( IQ ) ھم بر این اساس است . ما ھمچنین ھوش خلاق ، عاطفی ، جسمانی ، شخصیتی و معنوی ، .... داریم که ھر کدام ممکن است یکدیگر را تقویت کند . ھوش اجتماعی چیست ؟ " قدرت کنار آمدن و ارتباط برقرار کردن با دیگران " را ھوش اجتماعی می گویند . بدن انسان ابزار چشمگیری است که " موسیقی ارتباط " ھمواره از آن به گوش می رسد . اگر نواختن این ساز را یاد بگیرید ، پاداش اجتماعی بزرگی دریافت می کنید . بدن شما – بدون ادای حتی یک کلمه – با مردم ارتباط برقرار می کند .



:: موضوعات مرتبط: مطالب علمی - آموزشی , روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: هوش اجتماعی , هوش ریاضی , زبان غیر کلامی , مریم , باباخانی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب ...
معرفی کتاب (1)
نویسنده : لطفی
تاریخ : سه شنبه 5 اسفند 1393

هاله درمانی با دستهای شفا بخش 

نویسنده باربارا آن برنن

باربارا برنن، با استعداد خداداد شفاگری و با بیانی به روشنی دانشمندان، با پیش زمینه پانزده سال تجربه حرفه ای و معاینه بیش از 5000 بیمار و دانشجو، نخستین اثر عمیق تحقیقی را در زمینه حوزه انرژی انسان پیش روی کسانی قرار می دهد که در جستجوی شادمانی، تندرستی و دست یابی به همه قابلیت های درونی خود می باشند.
جسم ما توسط کالبدی از جنس انرژی (هاله) احاطه شده است. هاله ابزاری برای آفرینش تجربیات زندگی است؛ تجربیاتی از قبیل تندرستی و بیماری. از سوی دیگر ابزار قابلیت خوددرمانی را در انسان به وجود می آورد.

 


آن چه در این کتاب می خوانیم:
بینشی نوین در باب تندرستی، مناسبات و بیماری های انسان.
شناخت شکل، عملکرد، اختلالات، و سالمتی حوزه انرژی انسان و روابط و تاثیرات متقابل افراد در رابطه با یکدیگر از دیدگاه نظریه هاله.
پرورش توانایی مشاهده هاله و تعبیر آن.
موارد گوناگونی از شفای همه جانبه بیماران که مورد تایید جامعه پزشکی قرار گرفته است.
آموزش قابلیت خوددرمانی و شفای دیگران.

و .... 

فهرست مطالب


یادداشت مترجم
پیشگفتار
درباره نویسنده
بخش اول: زندگی در سیاره ای از جنس انرژی
بخش دوم: حوزه انرژی انسان
بخش سوم: محرک های روانی و حوزه انرژی انسان
بخش چهارم: ابزار حسی شفاگر
بخش پنجم: شفای معنوی
بخش ششم: خوددرمانی و شفاگر معنوی

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

دوستان این کتاب بسیار مفید و خوبیه . تو زمینه هاله بینی خیلی بدردتون می خوره

اگرچه این کتاب کمیاب هست ولی سعی میکنم در آینده ای نزدیک صفحاتی از آن را برای شما اسکن کنم ...

تقریبا دو سال پیش از کتاب فروشی در خیابان طالقانی تبریز ( کتابفروشی دهخدا ) خریدم .

چند بار باز خواستم برا دوستان بخرم که متاسفانه دیگه پیدا نکردم...

 



:: موضوعات مرتبط: معرفی کتاب , ,
:: برچسب‌ها: کتاب , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
چاکرا چیست؟
نویسنده : لطفی
تاریخ : سه شنبه 5 اسفند 1393

چاکراها مراکز انرژی ما هستند. آنها انرژی داخل و خارج بدن را متعادل میکنند. نقش آنها تحریک  فیزیکی  بدن است و با فعل و انفعالات فیزیکی، ذهنی و عاطفی ما در ارتباط است.

 

چاکرا کلمه‌ای سانسکریت است به معنی "چرخ”. گفته می‌شود چاکرا چرخی از انرژی است که به دور محور خود می‌چرخد و می تواند به آرامی یا با سرعت گردش کند. چاکرا در رابطه با سطح انرژی سیستم بدن شما می‌چرخد.

امروزه برخی افراد بر این باورند که سلول‌های زنده انسان‌ها، حیوان‌ها و حتی گیاهان انرژی‌های منفی از خود ساطع می‌کنند. گروه‌هایی از بافت زنده نوعی نور از خود منتشر می‌کنند که در عکاسی کرلیان (انرژی الکتریکی را نشان می‌دهد) قابل رویت است. گروه‌های تخصصی از سلول‌ها که یک اندام خاص را می‌سازند، الگوهای انرژی منظم‌تری را نشان می‌دهند. این الگوهای انرژی با سیستم چاکرا در ارتباطند و بر عملکردهای خاص بدنی تاثیر می‌گذارند.

در شاخه Neurology ، نخاع را راهی می‌دانند برای جریان اطلاعات از مغز به بدن. نخاع پر از اعصابی است که سیگنال‌های الکتریکی را به مغز یا اندام‌ها می‌فرستد. سیستم چاکرا هم به این صورت کار می‌کند. چاکرا‌ها سیستم‌های انرژی‌ای هستند که با بخش‌های مختلف بدن در ارتباطند و اطلاعات را به صورت انرژی به هم منتقل می‌کنند. درک چاکرا‌ها و متعادل نگه‌داشتن آن‌ها می‌تواند انواع مشکلات سلامتی و احساسی را بهبود ببخشد.

هفت چاکرای اصلی در بدن انسان وجود دارد. این چاکراها در زیر لگن، پایین ناف، ناف، قفسه سینه، گلو، پیشانی و بالای سر قرار دارند.شما می‌توانید با استفاده از رنگ درمانی، غذاها، مانتراها (صداهایی خاص و تکرار‌شونده در آیین هندو) و مودرا‌ها (حرکات دست در رقص مذهبی هندو‌ها) تعادل چاکراها را حفظ کنید.

مانترا یک صدای خاص است. این صدا خودش توسط دستگاه عصبی ارتعاش پیدا می‌کند تا بر چاکرایی خاص اثر بگذارد. همچنین نقاط بازتاب دهنده‌ای در سقف دهان وجود دارند که سیگنال‌ها را به مغز می‌فرستند تا نقاطی خاص در بدن را تحریک کنند. پس شما با تلفظ یک مانترا، ارتباط بین مغز و یک چاکرای خاص را با تحریک آن نقاط بازتاب دهنده در سقف دهان افزایش می‌دهید.

مودرا یک حالت دست است که الگوهای خاص انرژی را در بدن متوقف می‌کند. نقاط بازتاب ‌دهنده‌ای در سر‌انگشتان شما هستند که با بخش‌های متفاوت بدنتان در تماس هستند. فعال کردن این نقاط می‌تواند تغییری در سیستم انرژی چاکرا ایجاد کند.




:: موضوعات مرتبط: چاکراها , ,
:: برچسب‌ها: چاکرا , حوزه انرژی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب ...
كاربرد مديتيشن در ورزش
نویسنده : لطفی
تاریخ : سه شنبه 5 اسفند 1393

كاربرد مديتيشن در ورزش 
مديتيشن (Meditation) در فرهنگ لغت به معني مراقبه، تفكر و پرهيزگاري است (واژه‌نامه روانشناسي، محمدنقي براهني) تكنيك‌هاي مديتيشن باعث مي‌شوند كه بدن، ذهن و احساسات بتوانند به سهولت به هماهنگي و تمركز برسند. تكنيك‌هايي كه باعث خالي شدن ذهن از محتويات زندگي گذشته و يا آرزوهاي آينده و سموم جسمي است. چرا كه ذهن شلوغ و سرگردان، هرگز نمي‌تواند در مسائل مختلف تمركز لازم را براي ارتقا توانايي‌هاي خود، و اتحاد با دو بعد جسماني و روحاني، ايجاد نمايد. همان‌طور كه قبلاً گفته شد، تمرينات مديتيشن موجب آرامش، سلامتي و طول عمر انسان مي‌گردند.
مديتيشن نوعي آگاهي از خويشتن واقعي و حقيقت زندگي است كه به فرد كمك مي‌كند تا از اين قدرت‌ها به نحو صحيح استفاده كند و از آن در جهت تسلط بر نفس خويش و جهان اطراف استفاده نمايد. يكي از رازهاي نهفته در مديتيشن، شناختن و تقويت انرژي نهفته در انسان است. اين انرژي معمايي در هفت نقطه به موازات ستون فقرات از پائين‌ترين قسمت كمر (زيرنشيمن‌گاه) تا بالاي سر قرار دارد. آزاد شدن انرژي اين مناطق كه خود بستر آگاهي‌هاي متعدد محسوب مي‌شوند، سبب بروز قدرت‌هاي غيرمتعارف مي‌گردد و اساتيد اين فن، با دست‌يابي به اسرار و رموز اين نيروها در بدن و پرورش رواني آنها، توانسته‌اند به اعمال اعجاب‌انگيزي دست بزنند.


 ادامه مطلب =>



:: برچسب‌ها: کاربرد مدیتیشن , ورزش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب ...

آمار مطالب

:: کل مطالب : 23
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 32
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 32
:: بازدید ماه : 65
:: بازدید سال : 84
:: بازدید کلی : 6326

RSS

Powered By
loxblog.Com